h1

Blixtvisit i Hällefors.

1 juni, 2012

Min mamma har dubbelsidig lunginflammation och i söndags åkte jag till Hällefors med tåg och hjälpte henne hem.
Jag skulle egentligen vara barnvakt å Melina, men snälla Denice löste det på annat sätt.
Adam skulle ha följt med, men som tur var så kunde hans farmor ha honom så han slapp, särskilt med tanke på att vi kom hem vid 23-tiden-isch.

Resan, både dit å hem, gick bra, men blää för att sitta på tåget mellan Degerfors och Hällefors!! Äckligt tåg, kvavt, å segt, galet segt!

Jag höll på att fnittra ihjäl mej (inombords) när jag kom till Degerfors… Det är mest en tågperrong, å en vänthall med en kiosk i. Sedan skog å en parkering… Ändå hade dom en ”mötesplats”. Utfall att man skulle tappa bort varandra… Eller något. :p

20120601-203209.jpg

20120601-203218.jpg
Degerfors station.

Lämna en kommentar